עיצוב סביבה וחינוך תואר שני
תואר שני בעיצוב סביבה וחינוך
בסוף שנת 2019 פרצה לחיינו הקורונה, ומאז השתנו חיינו לבלי היכר. שנת 2020 אופיינה בסגרים חוזרים ונשנים שגרמו לכולנו להישאר בביתנו לחודשים ארוכים, באופן שחייב מציאת פתרונות לעבודה וכן ללמידה מרחוק.
השימוש בטכנולוגיות למידה מקוונות כאמצעי לשיפור איכויות וטכניקות למידה הלך והתרחב בשנים האחרונות, אבל המציאות המתוארת לעיל שמשבר הקורונה יצר, הפכה לקטליזטור משמעותי לתהליך זה.
בתי ספר ומוסדות אקדמאיים משתמשים כיום בתוכנות למידה מרחוק, שהנפוצה בהן היא תוכנת "Zoom", וכן ארגונים ומקומות עבודה רבים החלו להפנים את ערכו של מסך הוידאו, שהשימוש בו לפגישות עבודה הביא לחיסכון כלכלי משמעותי בנסיעות עבודה ברחבי העולם, וכן חיסכון משמעותי בזמן.
השימוש הכה נרחב בטכנולוגיות למידה דיגיטליות, לאורך זמן כה קצר, פתח אופק תעסוקתי חדש ותחום דעת שמתפתח בקצב מסחרר – שנלמד, בין השאר, במסגרת תוכנית הלימודים לתואר שני בעיצוב סביבה וחינוך.
התוכנית מיועדת, בין השאר, למורים בוגרי תואר ראשון בחינוך או הוראה, שעובדים כעת במערכת החינוך ומעוניינים להעמיק את ידיעותיהם במערכות הלמידה הדיגיטליות הקיימות כעת בשוק.
תנאי בסיסי לקבלה לתוכנית התואר השני בעיצוב סביבה וחינוך הינו תואר ראשון עם ממוצע 80 ומעלה וראיון אישי בפני ועדת הקבלה.
בוגרי התוכנית לתואר שני ירכשו במסגרת לימודיהם ידע נרחב בהבנת טכנולוגיות למידה קיימות, וכן בפיתוח ועיצוב טכנולוגיות מתקדמות וחדישות יותר בתחום. הסטודנטים יעמיקו הבנתם בתהליכי למידה וכן ירכשו ידע בשימוש בטכנולוגיות אלו.
כל אלו יאפשרו לבוגרי התואר השני לנצל באופן מיטבי טכנולוגיות למידה דיגיטליות קיימות לשם מימוש פוטנציאל הלמידה בארגוניהם. אף מעבר לכך; מורים יוכלו להביא לשינויים רחבי היקף בסביבת הלמידה הקיימת ולבחון ולהתאים פתרונות למידה דיגיטליים לתלמידיהם.
ארגונים יוכלו להוביל שינויי מדיניות ולנהל סביבת למידה דיגיטלית יעילה יותר, שתמקסם את יעילותם. אנשי טכנולוגיות מידע יוכלו לאפיין, לנתח ולעצב את טכנולוגיות המידע הקיימות בצורה חדשנית יותר, ואף לייצר טכנולוגיות חדשות ומתקדמות יותר.
תוכנית הלימודים
תוכנית הלימוד המגוונת נבנתה תוך יצירת אינטגרציה בין תחומי החינוך, העיצוב, האדריכלות ומקצועות טכנולוגיה ומערכות למידה, התוכנית כוללת לימודי:
- מולטי-מודאליות בסביבות הלימוד
- אמצעי המחשה דיגיטליים בהוראה – UX-UI
- עיצוב במרחב הווירטואלי ובתלת מימד ככלי חינוכי
- מפוסט מודרניזם לפוסט הומניזם בחינוך
- תפיסה וקוגניציה
- מהוראה דיסציפלינרית לעד לטרנס דיסציפלינרית
- ממושג לצורה
- מבנה, חלל ואידיאולוגיות חינוכיות
- עקרונות בעיצוב סביבות לימודיות
- בינה מלאכותית AI והאינטרנט של הדברים IOT בבתי הספר
- פדגוגיה דיגיטלית וחדשנות חינוכית
- למידה אסינכרונית באמצעים דיגיטליים
הקורסים מועברים בצורה מרתקת על ידי המרצים המובילים בישראל. בסיום הלימודים ולאחר השלמת כל הדרישות האקדמיות, זכאים בוגרי התואר בעיצוב סביבה וחינוך לתעודת – M.Ed.Des
אפשרויות תעסוקה
מטרת התכנית הינה להכשיר מעצבי חינוך לקראת תכנון ועיצוב המוסד החינוכי החדש ומתן כלים שיסייעו להם לשמש כיועצים למנהלים ומורים בבתי הספר במוסדות חינוך, על מנת שיוכלו להוביל תהליכים פנים-מוסדיים וליצור את עולם המחר של החינוך בסביבה הפיזית, הפדגוגית והטכנולוגית.