ראיון עם פרופ' לאה פרץ
היא הפכה לאחת הדמויות המשפיעות בעולם האופנה הישראלי כשניהלה את המחלקה לאופנה בשנקר והביאה אותה להישגים בינלאומיים. בגיל 74, היא נכנסת מלאת אנרגיה לתפקיד ראש בית הספר לעיצוב באוניברסיטת חיפה ורוצה להמציא אותו ואת עצמה מחדש.
 
"מהרגע שאוניברסיטת חיפה הציעו לי את התפקיד, הבנתי שזו הזדמנות נדירה לעצב בית ספר. השלד קיים, הסגל קיים, אבל זה שאנחנו מתחברים לגוף אוניברסיטאי מאפשר לנו כניסה לחדר פלאות" (פרופ' לאה פרץ).
 
בין ההר לים, מפסגות הכרמל ועד הנמל – לאה פרץ מגלה מחדש את חיפה והיא באה לשנות אותה. לפני כ-50 שנה, כסטודנטית צעירה לתולדות האמנות, היא השלימה תואר ראשון באוניברסיטת חיפה, העיר אליה היגרה יחד עם בעלה הראשון שנרשם ללימודים בטכניון. בשנה האחרונה היא סגרה מעגל ושבה לאוניברסיטה כראש בית הספר לעיצוב, בעקבות המיזוג שהושלם בין המרכז האקדמי ויצו חיפה לאוניברסיטה החיפאית. כעת זה בית הספר האוניברסיטאי לעיצוב היחיד בישראל, ובין היחידים בעולם, הפועל לצד מוסדות אקדמיים נוספים לעיצוב בישראל, ובראשם בצלאל ושנקר.
 
זהו אינו רק מיתוג מחדש של ויצו, אלא מהפכה שצפויה לשנות את מפת לימודי העיצוב בישראל. לראשונה ניתן יהיה לקבל תואר אקדמי אוניברסיטאי בעיצוב, והסטודנטים יוכלו להעשיר את עצמם בקורסים משש פקולטות נוספות, שבתוכן עשרות חוגים, כמו גם להשלים תארים מתקדמים בעיצוב.